יום רביעי, 2 ביולי 2014

כיצד קונים אופניים /קורקינט חשמליים

כיצד קונים אופניים /קורקינט  חשמלי

לאור ריבוי מקרים של חברה שקנו קורקינט/אופניים חשמליים ולאחר מכן גילו שמכל הסיפורים וההבטחות הם קנו כלי  מקולקל או כלי עם בטריות גמורות ועוד ועוד .
ישנם כמה דברים חשובים שחייבים לשים  לב ,  אבל אקדים ואומר   לכל מחפשי המציאות שבינינו שמחפשים כלי מצוין במחיר אפסי .  זה כמעט ולא קיים כל הסיפורים של מוכרים, שהכלי מצוין  אבל יש רק תקלה  קטנה ובגלל זה  הכלי לא נוסע, 200 ש"ח  והוא   מתוקן אז למה הם לא לקחו אותו לתיקון ????  לצערי אני נתקל בהרבה סיפורים כאילה והרוכשים המאושרים צריכים להשקיע הרבה יותר ממחיר הרכישה. קחו בחשבון אם הקורקינט לא נוסע   אז לא ניתן לבדוק   ולכן המחיר צריך להיות של שילדה וגלגלים לכל היותר כי לרוב תהיה השקעה לא קטנה .
סוללות : 
החלק הכי מתקלה  בחיי אופניים   בטריות עופרת/גל    מחליפים בממוצע אחת לשנה   ליטיום אחת לשנתיים עד  שלוש אם אתם ברי מזל .
ישנו קושי לבדוק בטריות למי שלא מביא מה עכשיו לבדוק מתח   ופריקה וכאילה ?? כן זה דיי קשה ,אבל  לבקש מהמוכר להטעין  את הבטרייה למלא  ואז לעשות סיבוב  אפילו ארוך   ולבדוק אם הבטרייה נגמרת מהר  בנוסף  על בטריות גל לרוב חרוט תאריך  רכישה   ובבטריות ליטיום אמור להיות בתחתית הקייס   תאריך יצור של הבטריה.
  .
בקורקינט  : נסיעה של  8-10ק"מ   אומר שהבטרייה סבירה  מתחת  זה לקראת הסוף  .היה והטווח הוא של 1-3 ק"מ הבטריות גמורות וצריך להחליף
באופניים : עם בטריות ליטיום    נסיעה של 15 ק"מ עם ידית או 20-25 עם  פדל אסיסט אומר שהבטרייה מבצב טוב    בסביבות 10 ופחות עם ידית  והבטרייה מתקרבת לסוף דרכה  15ק"מ ומטה  עם פדל אסיסט   כנ"ל
היה והכלי לא נסע  כמה חודשים   כנראה  שצריך בטריות חדשות
דבר  שני וחשוב שצריך לבדוק זה
 הבקר  :
דיי קשה לבדוק בקר אבל היה והקורקינט נוסע    ומגיב דיי טוב אז הבקר תקין  .
היה והגלגל מסתובב בלי שליטה ובלי לחיצה על ידית הגז יש סיכוי טוב   שהבקר התקלקל.

ידית גז :
גם פה  היה ולוחצים על הידית והכלי נוסע   אז הכל בסדר   . ישנם ידיות עם צג למצב בטרייה   ובהן יש חיישן   לכן כשרוכשים לבדוק שקניתם את הוולט הנכון אחרת הצג לא ישקף את מצב הבטרייה .
 מנוע :
מנוע דיי קשה לבדוק   מבלי להבין אבל היה ונסעתם על הכלי והנסיעה חלקה בלי רעשים מוזרים אז המנוע תקין .
מנוע גלגל מורכב מהמנוע עצמו וסנסורים: מגנטים שיושבים על המנוע ובעצם מקבלים את הפקודה מהידית  ומזיזים את הגלגל .  פעולה של מנוע עם סנסורים הרבה יותר חכמה  וצורכת פחות אנרגיה מאשר  מנוע בלי סנסורים ושומרת על אריכות חיי המנוע . הסנסורים בעצם נותנים למנוע את הכוח הרצוי והנכון ולא עובדים בכל הכוח  כל הזמן .
היה ולוחצים על ידית הגז והגלגל עושה סימנים  שהוא רוצה להסתובב אבל תקוע  יש סיכוי טוב שהתקלה באחד הסנסורים.

לסיכום :  רכישה של כלי משומש  יכולה להיות מאוד משתלמת   אבל גם  מאוד יקרה לפעמים   זהירות מכלים שעולים בזול במיוחד אם אין לכם ידע מוקדם  באלקטרוניקה או בחשמל  כי מה שעולה בזול לרוב עולה ביוקר  .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה